7 אפקטים שרק וידאו יכול ליצור
קשה שלא לשים לב לעובדה שווידאו תופס יותר ויותר תאוצה בעולם השיווק הדיגיטלי. יותר ויותר מזמן הגלישה מוקדש לצפייה בתכני וידאו, יותר ויותר מפרסמים משתמשים בוידאו, ופלטפורמות כמו פייסבוק נותנות עדיפות לתכני וידאו על פני תכנים אחרים. ובכל זאת, הרבה עסקים וחברות מתלבטים האם וידאו באמת יכול לעזור להם ולהביא תכלס לתוצאות.
אבל האמת היא שלא סתם סרטונים הם כלי מרכזי בארגז הכלים השיווקי היום. למעשה וידאו משפיע ישירות על יכולת השיווק והמכירה שלכם. הנה 7 אפקטים ישירים של וידאו על תוצאות המכירה של חברות ועסקים:
1. סרט מחבר אליכם את הלקוחות באופן חווייתי
כשאנשים פרטיים, כמו גם חברות, צריכים לבחור את הספק שממנו יקנו שרות או מוצר, הם ירצו לדעת כמה שיותר על מי שעומד מולם. אנשים רוצים לקנות ממי שהם מתחברים אליו רגשית, אסטטית וערכית. ממי שהם מזדהים איתו. סרט שעשוי נכון מעביר חוויה, מעורר רגש, מאפשר לצופה להכיר ולחוש אתכם בדרך חווייתית. הוא יוצר חיבור רגשי ומזמין את הלקוחות הנכונים לכם.
2. סרט מאפשר לכם לבלוט
סרט מאפשר לכם לבלוט בתוך ים המידע והמסרים שמציפים את הגולשים מכל עבר. כשאנשים גולשים, הם נחשפים באופן תמידי למסרים שיווקיים. את רוב המידע הזה שחולף מולם, הם כלל לא יזכרו דקה אחרי. וידאו איכותי ויצירתי זו אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לבלוט מעל המתחרים ולגרום לכך שישימו לב אליכם.
3. סרט משאיר אתכם בתודעה
ריבוי המסרים להם אנו חשופים, מאתגר לא רק את היכולת לתפוס את תשומת הלב הראשונית של קהל היעד, אלא גם את האפשרות להישאר בתודעה שלו. סרט, הרבה יותר מטקסט ומתמונה, נשאר בתודעה של הצופה לאורך זמן.
מחקר של הגרדיאן מצא כי אחרי 72 שעות האדם הממוצע יזכור 10% מהטקסט שקרא, 65% מהאימג'ים שראה ו-95% מהוידאו שצפה!
4. סרט הוא חלק מהמיתוג שלכם
אחד האפקטים המשמעותיים של סרט תדמית הוא חיזוק המיתוג ולפעמים גם יצירה שלו. מיתוג זה משהו שקשה לכמת וקל להרגיש. אחד מהלקוחות שלנו אמר לי פעם, שהסרט שעשינו לו נותן לו בטחון, מול לקוחות, מול ספקים. כשהם רואים את הסרט הם מתרשמים. מעבר לנחת שמילאה אותי, נפל לי אסימון לגבי אחד התפקידים המרכזיים של סרט, ככלי חיוני ומעצים-מיתוג לצד לוגו וכרטיס ביקור.
במחקר של הגארדיאן מלפני שנה נמצא כי 7 מתוך 10 צרכנים תופסים מותג באור חיובי יותר אחרי צפייה בתכן וידאו מעניין של המותג.
5. סרט מציג את הייחודיות שלכם
הרבה מבעלי העסקים שאנו פוגשים מתקשים למצוא את הדרך לבטא את הייחודיות שלהם. ובאמת כשמסתכלים בדפי האודות של חברות שונות מתחומים שונים, אצל רבים מהם רואים שוב ושוב את אותם התיאורים (מקצועיים, שרותיים וכו'). לסרט יש את היכולת לעשות את מה שמאוד קשה לבטא רק בעזרת טקסט. לסרט יש את היכולת המופלאה להוציא החוצה את האיכות המאוד ספציפית ומיוחדת ולהפוך אותה למשהו מאוד נגיש.
6. סרט מייצר המרות
פעולה שיווקית מוצלחת היא כזו שמביאה לאחוזי המרה גבוהים. עשיתם דף נחיתה לצורך הגדלת רשימת תפוצה? כמה אחוזים מהאנשים שנכנסו לדף באמת השאירו פרטים? בניתם אתר חדש או שדרגתם אתר קיים? כמה אחוזים מהגולשים שנכנסים אליו מבצעים את הפעולה שאתם רוצים שהם יבצעו, כמו למשל ליצור אתכם קשר, או לבצע קנייה און-ליין?
מחקרים רבים מראים שסרט הוא אחת הדרכים המוכחות להגביר אחוזי המרה. הנה כמה נתונים להמחשה:
* אתרים המכילים וידאו הם בעלי סיכוי של יותר מ46% להמרה יחסית לאתרים ללא וידאו
* וידאו בדף נחיתה מגביר שעורי המרה ב- 80%
* לתוצאות חיפוש עם וידאו יש שיעור הקלקות של 41% יותר מאשר תוצאות עם טקסט ו-30% שיעור המרה גבוהה יותר
* 50% מאלו שצפו בוידאו שיווקי המשיכו לבצע רכישה עבור העסק שלהם
* 75% מהגולשים יבקרו באתר אחרי שצפו בוידאו
* אנשים שרואים וידאו הם בעלי 64% יותר סיכוי לקנות
- 7. סרט מקדם אתכם בגוגל
אנשים אוהבים לצפות בתכני וידאו! כשנכנסים לאתר שלכם ונשארים לצפות בסרט, זה משהו שגם גוגל אוהב. מאוד. למה? כי גוגל מחפש תוכן איכותי ונותן משקל רב לזמן השהייה של הגולשים באתר.
והנה זה בנתונים:
* גולשים מבלים 100% יותר זמן בדפים שיש בהם וידאו
* וידאו מופיע ב70% מתוצאות הדירוג הגבוהות ביותר ברשימות חיפוש
* הסיכוי להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל עולה פי 53 כשיש וידאו- 7. סרט מקדם אתכם בגוגל
- לא משנה אם כבר התנסיתם בהפקת סרטון, או רק עכשיו מתחילים לבדוק את האפשרות, אנחנו מזמינים אתכם לראות מה הלקוחות שלנו מספרים על תהליך העבודה עם מירו מדיה ועל האפקט של הסרט על העסק שלהם. הנה כאן
תודה תודה על האינפורמציה החשובה הזו. נראה לי שעזרת לי לקבל החלטה. כתבי גם ביצירת קשר. שבוע נפלא
תודה טלי. כיף לשמוע!